Den modtagede anmeldelse vedrørte Brødrene Dahl A/S’ samhandelsaftaler med sine kunder. Aftalerne indeholdte blandt andet loyalitetsskabende rabatter og bonusser, der ikke kunne relateres til virksomhedens omkostningsforløb. Brødrene Dahl A/S afskaffede efterfølgende alle loyalitetsskabende elementer i sine samhandelsaftaler. Styrelsen bad slutteligt Brødrene Dahl A/S indsende de ændrede samhandelsaftaler inden årets udgang (2001), for at kontrollere at samhandelsaftalerne ikke indeholdte bestemmelser der faldt ind under konkurrencelovens § 6, stk. 1 henholdsvis § 11, stk. 1.
Mødedato: 29-08-2001
Brødrene Dahl A/S afskaffer alle loyalitetsskabende elementer i sine samhandelsaftaler
Resumé
Myndigheder
Rådet
Regler
kl §§ 6/11
Udfald
ikke indgreb
Opfølgninger
Nej
Litra
§6, stk. 1 og § 11, stk. 1
Brancher
VVS
Samhandeler
Ikke angivet