I samarbejde med Megafon fik Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejdet en undersøgelse, der viste, at kun 1/4 af danskerne havde skiftet leverandør på 13 forskellige områder indenfor de sidste 2 år, til trods for at 94% af dem, som skiftede forsikringsselskab, og 85% af dem, som skiftede bank, fik bedre vilkår og/eller pris. Undersøgelsen vidste desuden, at antallet var markant lavere ved skift af bank og tandlæge. Styrelsen valgte derfor at opfordre forbrugerne til at være mere kritiske og i højere grad skifte leverandører, da dette ville skabe en mere effektiv konkurrence på markederne.
Mødedato: 04-07-2015
Det kan betale sig – men vi skifter sjældent leverandør
Resumé
Myndigheder
Styrelsen
Regler
forbruger
Udfald
Vejledning
Opfølgninger
Nej
Litra
Ikke relevant
Skadesteorier
Ikke relevant
Samhandeler
Ikke relevant
Metoder
Ikke relevant
Produktmarkeder
Ikke relevant