I samarbejde med Megafon fik Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejdet en undersøgelse, der viste, at kun 1/4 af danskerne havde skiftet leverandør på 13 forskellige områder indenfor de sidste 2 år, til trods for at 94% af dem, som skiftede forsikringsselskab, og 85% af dem, som skiftede bank, fik bedre vilkår og/eller pris. Undersøgelsen vidste desuden, at antallet var markant lavere ved skift af bank og tandlæge. Styrelsen valgte derfor at opfordre forbrugerne til at være mere kritiske og i højere grad skifte leverandører, da dette ville skabe en mere effektiv konkurrence på markederne.
Mødedato: 04-07-2015
Det kan betale sig – men vi skifter sjældent leverandør
Resumé
Myndigheder
Styrelsen
Regler
forbruger
Udfald
Vejledning
Opfølgninger
Nej
Litra
Ikke relevant
Skadesteorier
Ikke relevant
Samhandeler
Ikke relevant
Metoder
Ikke relevant
Produktmarkeder
Ikke relevant
Geografiske markeder
Ikke relevant