Sagen vedrørte Mostrups annoncepriser. Konkurrencestyrelsen meddelte hertil en klager, at der ikke fandtes grundlag for at gribe ind efter konkurrencelovens § 11, stk. 1, over for prisstigninger på 13 pct. for annoncering i Mostrups “Den Grønne Vejviser”. Det skyldes, at Mostrups Vejviser ikke havde en dominerende stilling på markedet. Der er ifølge det oplyste flere andre muligheder for at annoncere i området, herunder den konkurrerende “Telefonnøgle og vejviser” og lokalfagbogen udgivet af Tele Danmark. Der er derfor ikke grundlag for at konstatere noget misbrug af en dominerende stilling.
Mødedato: 25-04-2001
Mostrups annoncepriser
Resumé
Myndigheder
Rådet
Regler
kl § 11
Udfald
sag lukket
Opfølgninger
Nej
Skadesteorier
Urimelige vilkår
Samhandeler
Ikke angivet
Metoder
Ikke angivet
Produktmarkeder
Ikke angivet