by cphd.dev | May 31, 2017
Afgørelsen vedrørte Post Danmarks individuelle målrabatter til tre magasinpostkunder, Aller, Egmont og Bonnier, i perioden 2007-2009. De tre magasinpostkunder var på det tidspunkt de tre største enkeltkunder på magasinpostområdet. Post Danmark havde 2007-2009...
by cphd.dev | Dec 22, 2010
Sagen vedrørte, om Post Danmark havde overtrådt kl § 11 og artikel 102 ved for det første at yde individuelle målrabatter til de fire største magasinpostkunder på markedet i perioden 2007-2009 og for det andet ved i selskabets generelle prislister at fastsætte...
by cphd.dev | Jun 24, 2009
Direct mail I var foranlediget af en klage fra CityMail, Post Danmarks eneste reelle konkurrent indenfor direct mail. Direct mail er en distributionsform for identiske breve, der afsendes i større mængder fra samme afsender med – i Post Danmarks tilfælde – samme...
by cphd.dev | May 20, 2009
På baggrund af konkurrencerådets afgørelse af 29. september 2004 om Post Danmarks diskriminerende prisdumpninger, rejste ofret herfor (Forbruger Kontakt) krav om erstatning. Landsretten tilkendte sagsøger en skønsmæssig erstatning på DKK 75 millioner med udgangspunkt...
by cphd.dev | Aug 30, 2007
I Magasinpostsagen I fandt konkurrencerådet, at Post Danmarks kumulerede rabatter for magasinpost udgjorde et misbrug efter konkurrencelovens § 11 og artikel 102. Pris- og rabatsystemet havde en referenceperiode på ét år og medførte et spænd på op til 24 pct. mellem...