by cphd.dev | May 17, 2023
Prisen på offentlige opgaver er lavere, jo flere tilbudsgivere, der deltager i udbudsprocesserne. Det er konklusionen fra denne analyse baseret på data fra mere end 2.000 danske udbud for perioden 2015 til 2022. KFST analysen viser, at offentlige ordregivere betaler...
by cphd.dev | Mar 6, 2023
Annoncering via onlinesøgemaskiner er i dag det største enkeltsegment på det danske reklamemarked. Virksomheder vælger, under hvilke søgeord de vil have vist deres annoncer og betaler typisk, når en forbruger klikker på annonceresultatet. Syv ud af ti danske...
by cphd.dev | Mar 3, 2023
De generelle prisstigninger i Danmark har været på niveau med sammenlignelige lande, mens fødevarepriserne er steget lidt mindre herhjemme i 2022. Det fremgår af en orientering til erhvervsministeren fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
by cphd.dev | Mar 3, 2023
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt, hvordan antallet af annoncer og tydeligheden i deres markering påvirker forbrugerne. Analysen peger på, at godt halvdelen af forbrugerne aktivt søger at undgå at klikke på annoncer. Samtidig medfører mindre tydelige...
by cphd.dev | Feb 23, 2023
Realkreditinstitutternes bidragssatser har ligget stille siden 2016, men er væsentligt højere end i slutningen af 00’erne. Egenkapitalforrentningen har været relativt høj de senere år, og realkreditinstitutterne er godt stillet i forhold til at opfylde...